Zdrowie naszych pacjentek i pacjentów jak i naszego zespołu jest naszym największym priorytetem. Dlatego w aktualnym czasie zwiększonego ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić Państwu jeszcze większe bezpieczeństwo podczas wizyty u nas. Leczenie wrastających paznokci - Podolog Mińsk Mazowiecki, tel. 512005704 Dorota Wróbel
9 stycznia 2022

Leczenie wrastających paznokci

NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO LECZENIA WRASTAJĄCYCH PAZNOKCI.

Wrastający paznokieć to częsta dolegliwość, kryje dwa zjawiska chorobowe. Paznokieć wrastający, gdy płytka rosnąc ulega zakrzywieniu w dół, lub podwija się podczas wzrostu wbijając się w otaczającą paznokieć tkankę miękką uszkadzając ją, co powoduje bardzo silny ból przy ucisku. Drugą jednostką chorobową jest paznokieć wkręcający się, to płytka rurkowata, niezależnie czy jedno czy obustronnie, lecz bez objawów stanu zapalnego wału paznokciowego. W obu przypadkach dawniej i niekiedy do dnia dzisiejszego medycyna klasyczna proponuje częściowe, lub całkowite usunięcie płytki paznokciowej. Przy tej metodzie nawroty wrastania występują w około 70% przypadków, ponieważ tor wzrostu paznokcia nie został trwale skorygowany. W gabinecie podologicznym stosuje się terapie nieinwazyjne, dzięki zastosowaniu specjalnych klamer (aparatów na płytkę paznokciową), które korygują paznokieć. Dlatego podolog stosuje nowoczesne techniki leczenia wrastającego paznokcia i rany przewlekłej wału paznokciowego. Zdecydowaną większość przypadków jest w stanie leczyć zachowawczo stosując m.in. odpowiednie klamry (aparat na płytkę paznokciową).

W wybranych przypadkach istnieje konieczność poprzedzenia terapii u podologa leczeniem chirurgicznym. W takiej sytuacji zabieg wykonywany jest w znieczuleniu. To umożliwia dokładne zbadanie i postawienie diagnozy. Często to właśnie brak możliwości znieczulenia zniechęca pacjenta do leczenia podologicznego. Podczas zabiegu chirurg wykonuje plastykę wału paznokciowego. Po zagojeniu rany (zwykle zajmuje to 4 wizyty realizowane co 3-4 dni) pacjent kierowany jest do podologa celem kontynuacji terapii, na którą najczęściej składa się założenie klamry (aparatu na płytkę paznokciową). Takie holistyczne podejście powoduje rozwiązanie problemu wrastającego paznokcia i brak nawrotów.

Zobacz: cennik leczenia wrastających paznokci